Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Ferrari változtatna az új motorszabályokon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari változtatna az új motorszabályokon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 790
Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)

A Ferrari és a Mercedes alakulatok mellett többek között már a Cosworth vállalat sem igazán ért egyet a 2013-ra előirányzott új motorszabályokkal. © Scuderia Ferrari Marlboro

Ahogyan arról már korábban lehetett olvasni, az FIA Motorsport Világtanács decemberben már elfogadta a 2013-as évre tervezett új motorszabályokat, miszerint a jelenleg használt V8-as erőforrások helyett 1.6 literes turbófeltöltős motorok foglalnak majd helyet a versenyautókban. Az egyesek által megkérdőjelezett módosítás céljaként a szabályalkotók elsősorban a költéstakarékosságot kívánják megvalósítani a csapatok körében.

A legnagyobb Formula-1-es múlttal rendelkező csapatok egyike, a Ferrari sem ért egyet az új elképzeléssel. Az olasz gárda elnöke, Luca di Montezemolo egyenesen őrült ötletnek tartja mindezt, de hozzátette, hogy természetesen nem gördítenek semmiféle akadályt sem az újítás elé. „A négyhengeres motorok méltatlanok a Formula-1-hez. Ez a kategória az autóversenyzés csúcsa, éppen ezért kissé degradáló ez a fajta változtatás.” – nyilatkozta Montezemolo.

Miért nem hathengeres turbófeltöltős motorokat használunk? Az olcsó megoldás nem biztos, hogy a legjobb is egyben.” – tette hozzá az olasz üzletember, aki legszívesebben késleltetné az új regulák bevezetését.

Abban az esetben, ha a lehető legkisebb esély is meglesz arra, hogy késleltessem az új előírások bevezetését, mindenképpen meg fogom azt próbálni. Azzal viszont tisztában kell lenni, hogy az akaratunk érvényesítéséhez széleskörű összefogásra lesz szükség.” – folytatta a Ferrari elnöke, aki utalt a Mercedes alakulatra is.

Montezemolo elmondása szerint a hétszeres világbajnok pilótát, Michael Schumachert foglalkoztató gárda technikai szakembere, Norbert Haug is hasonló véleménnyel van a témával kapcsolatban. „Sokkal előnyösebb lenne, ha a V8-as motorok használatát továbbra is meg lehetne oldani, ugyanis ezek az erőforrások az olcsó megoldások közé sorolhatóak.” – nyilatkozta Haug.

Montezemolo és Mercedeses kollégája mellett a Cosworth Formula-1-es részlegének elsőszámú embere, Mark Gallagher sem preferálja az új motorszabályokat. Elmondása szerint ugyanis a 2013-ra előirányzott és már elfogadott új előírásoknak megfelelő motor kifejlesztése akár 30 millió eurót is felemészthet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Cosworth (Williams-Cosworth, 2006.10.07)
A Cosworth nem teljesen ért egyet az új motorszabállyal

Ahogyan arról már korábban lehetett olvasni, az FIA Motorsport Világtanács decemberben elfogadta a 2013-as évre tervezett új motorszabállyal kapcsolatban, miszerint...

Dietrich Mateschitz (Red Bull Racing, Jerez teszt, 2010.02.17)
A Red Bull akár saját motorral is indulhat 2013-ban

Ahogyan arról már korábban is értesülni lehetett, a WMSC decemberi jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba,...

Az autó felkészítése (Hispania Racing Team, Bahrain Nagydíj, 2010.03.12)
A 2010-es autóval kezdi majd a tesztelést a Hispania

Egyes információk szerint az elmúlt szezonban debütált Hispania Racing Team a 2010-es évben használt konstrukciójukkal fogja megkezdeni a téli tesztsorozatot,...

Close