Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari mellőzni kényszerül a vonórudas felfüggesztést

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 4,185
Első kerékfelfüggesztés (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2012)

A Spanyol Nagydíjra visszatérhet a Ferrari a már jól ismert nyomórudas első kerékfelfüggesztéshez. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulat szakítva a korábbi években alkalmazott tervezési filozófiával bízva a teljesítménybeli előrelépésben jelentős technikai változtatásokat eszközölt az idei szezonra szánt F2012-es konstrukcióval kapcsolatban. A szezon előtt megrendezett tesztelések azonban egyre inkább negatív tapasztalatokkal halmozta el a maranellóiakat, és az új autóval kapcsolatos észrevételek tekintetében sajnálatos módon a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon sem billent a másik oldalra a képzeletbeli mérleg serpenyője.

Az FIA által előírt, a 2011-es évben használt versenyautóhoz képest kötelezően elvégzett módosítások mellett az olasz gárda jó néhány olyan változtatást is felvonultatott az új modellen, amelyek nemcsak az esetleges javulás lehetőségét hordozzák magukban. A sok-sok ismeretlen technikai megoldás ugyanis számtalan olyan buktatót rejthet magában, amelyekre a tesztek, vagy a szimulációs gyakorlatok során nem derülhet fény, és éppen ezért csakis a nagyobb igénybevételt jelentő versenyhétvégék alkalmával szerezhet minderről pontosabb információkat a csapat technikai gárdája.

A szezonnyitó melbourne-i futamot követően mindössze csak egyetlen egy hét állt a Ferrari rendelkezésére ahhoz, hogy olyan változtatásokat végezzenek el az F2012-őn, amely adott esetben jobb eredmény elérését teszi lehetővé a soron következő megmérettetésen. Az elmúlt hétvégén megrendezett Maláj Nagydíjra a Ferrari egy teljesen új összeállítású kasztnit vitt magával, és a továbbfejlesztett F2012B-t Felipe Massa tehette próbára a szabadedzéseken és a kvalifikáción át az 56 körös versenyen is. A Ferrari brazil pilótája tehát az eddig használt 293-as számú karosszéria helyett eredetileg a szezon második felére szánt 294-es verziót kapta meg a sepangi hétvégére, amely az általa elért 15-dik helyezés láttán nem igazán hozott átütő sikert.

A Ferrari vezetőségének keserű szájízén azonban minden bizonnyal enyhített a csapat kétszeres világbajnokának szereplése, miután Fernando Alonso a malajziai trópusi zápor miatt hátráltatott versenyt végül Sergio Perez és Lewis Hamilton előtt az első helyen fejezte be.

Alonso sikere láttán azonban az olasz csapat egyáltalán nem nyugodhat meg, vagyis az eddigiekben tapasztalt technikai problémáik korántsem tekinthetőek megoldottnak. Mint ismeretes, a Ferrari a hátsó kerékfelfüggesztésnél a korábbi években alkalmazott nyomórudas kivitelről áttért a vonórudas megoldásra. Ez utóbbira a maranellóiak még rátettek egy lapáttal azzal, hogy egy merész mérnöki lépéssel a hátsó kerékfelfüggesztés mintájára az első keréknél lévő mechanikai egységet is átalakították vonórudas működésűre, amit legutoljára a 2001-es szezonban szerepelt egykori Minardi istálló által használt, Gabriele Tredozi által tervezett PS01-es konstrukción láthattunk. A malajziai végeredményt tekintve akár azt is el lehetne mondani, hogy az esőzés miatt nem igazán ideális tapadási viszonyok mellett győzött az első kerékfelfüggesztésnél alkalmazott vonórudas rendszer, de ez természetesen nem lenne helytálló. Ezzel a Ferrari is teljes mértékben tisztában van, és a malajziai hétvégén kiadott információk szerint vissza fognak térni a már jól ismert nyomórudas első kerékfelfüggesztéshez. Ez nem kis mechanikai átalakítást fog jelenteni az olaszok számára, hiszen mindamellett, hogy a himbakarok beépítési helyzete és az azokat összekötő lengéscsillapító egység pozíciója is meg fog változni, alaposan meg kell majd vizsgálni, hogy az új felfüggesztés geometriája miként fog viselkedni a 2012-ben bevezetett első felépítménnyel, és nem utolsó sorban a versenyautó elülső részének menetstabilitását és a Pirelli gumiabroncsok teljesítményét miként változtatja majd meg.

A Ferraritól kiszivárgott információk szerint az átdolgozott első kerékfelfüggesztéssel felvértezett konstrukciót májusban, a Spanyol Nagydíjon szeretnék először versenykörülmények között próbára tenni. A maranellóiak dolgát az is tovább nehezíti, hogy addig a szimulációs gyakorlatokon kívül egyetlen egy alkalommal lesz lehetőségük pályán letesztelni az áttervezett autót, mégpedig a május 1-én kezdődő háromnapos mugellói tesztsorozaton.

Természetesen addig is folyamatosan végeznek majd fejlesztéseket a Ferrari mérnökei, és az így megszületett, kisebb-nagyobb módosításokon átesett elemeket a soron következő versenyhétvégéken pályára fogják vinni a mielőbbi teljesítményjavulásuk reményében.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajanlom figyelmedbe a korabbi bejegyzeseket:
Az F2012 első fékrendszere (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2012)
A Brembo is felkészült a 2012-es szezonra

A Formula-1-ben már jó néhány év óta jelen van a Brembo vállalat, miután a csapatok jelentős része az olaszországi központtal...

Hátsó légterelő szárny (Williams, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Williams Renault FW34: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

A Formula-1 technikai szabályzata értelmében a versenyautó hátsó területén az autó szimmetriavonalától 75mm-es távolságig lehet kiegészítő aerodinamikai elemet alkalmazni, illetve...

Felipe Massa (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Massa új karosszériát kap Malajziára

A Formula-1 legpatinásabb alakulata, a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint indult a 2012-es szezon. A tavalyi évben...

Close