Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Ferrari lemásolja a Red Bull-ok első szárnyát | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari lemásolja a Red Bull-ok első szárnyát

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,862
Fernando Alonso (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2010.04.04)

Miután teljesen legálisnak minősítették a Red Bull Renault RB7-es első szárnyát, a Ferrari is hasonló elemet kíván készíteni. © Scuderia Ferrari Marlboro

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően a Red Bull Racing csapatot egyre többen kezdték támadni, miután úgy vélték, hogy Sebastian Vettel győzelmét elősegítette az RB7-es konstrukció túlzott mértékben flexibilis első légterelő szárnya. Az elmúlt napokban azonban az FIA hivatalos közleményben tudatta, hogy a Red Bull Racing csapat által gyártott első szárnyak teljes mértékben megfelelnek a jelenleg érvényes technikai szabályoknak, így alaptalanok a csapat irányába intézett vádaskodások.

A kritikák többsége a McLaren csapattól indult el, amelyre természetesen reagált az energiaitalosok technikai vezetője, Christian Horner is. Elmondása szerint a wokingiak által megépített MP4-26-os versenyautók kisebb hasmagassággal rendelkeznek, és ez pontosan elegendő ahhoz, hogy náluk ne érvényesüljön olyan mértékben az alacsonyra épített első légterelő szárny. A magasabb építésű RB7-es azonban nagyobb sebesség esetén kissé előre dől, ami pontosan azt eredményezi, hogy az autó elülső része közelebb kerül a pálya felületéhez, és ezért tűnik úgy, hogy a szárny hajlékonysága miatt kerül közelebb az aszfalthoz az aerodinamikai elem.

A 2010-es évben is támadták már a Red Bull Racing istállót Vettelék dominanciáját látván, és volt olyan, aki aktív kerékfelfüggesztési rendszer, vagy egy hasmagasság-befolyásoló kiegészítő használatát látták a legvalószínűbbnek. Az FIA természetesen nagyobb figyelmet szentelt az egykori RB6-os konstrukciók vizsgálatára, de csakúgy mint akkor, ezúttal sem találtak semmiféle szabálytalanságot a Red Bull háza táján.

Mint ahogyan az a Formula-1-ben lenni szokott, ha egy-egy technikai újítás beválni látszik, akkor a rivális alakulatok szinte biztos, hogy a rendelkezésükre álló eszközök felhasználásával megpróbálják azt lekoppintani. Nincs ez másként a Ferrari csapatot érintően sem, miután a hétvégén megrendezett malajziai futamot követően az olaszok technikai igazgatója, Aldo Costa úgy nyilatkozott, hogy a Red Bull Racing által használt megoldáshoz hasonlóan át fogják tervezni az első légterelő szárnyukat.

Az idei szezon eddigi legnagyobb érdeklődése kétségtelen tehát, hogy a Red Bull Renault RB7-es autók első légterelő szárnya körül forog. Érthető tehát, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség is nagyobb hangsúlyt fektet ezen elemek ellenőrzésére.

A jelenlegi technikai szabályzat rendelkezése szerint a Formula-1-es versenyautó első légterelő szárnya és a referencia pont – az autó padlólemeze alatt lévő falemez alsó síkja – közötti távolság alaphelyzetben nem lehet 75 mm-nél kisebb. A flexibilis szárny alkalmazásának kiszűrése érdekében az FIA 100-100kg-os vizsgáló súlyokkal terheli le a szárnyak végét, és a vizsgálat során mért szárnyelhajlás mértéke nem haladhatja meg a 20mm-t. Az idei évre bevezetett szigorítás értelmében az FIA úgy is elvégezheti az előzőleg említett tesztet, hogy a súlyokat egyszerre helyezi rá a szárny mindkét végére, vagy akár külön-külön végzi el a szárnyvégek terheléses vizsgálatát.

A Red Bull Racing által épített konstrukciók tehát sikerrel teljesítették a Nemzetközi Automobil Szövetség tesztjeit, így a riválisoknak fel van adva a lecke, hogy miként készítsenek ők is a Vettelék autóján lévő szárnyakhoz hasonlóan működő aerodinamikai elemet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Diffúzor (McLaren, Maláj Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett diffúzor

A McLaren csapat a téli tesztidőszakban több alkalommal is szembesült az MP4-26-os konstrukció kipufogórendszerét érintő problémákkal, ami miatt a wokingiak...

Kipufogó (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt – és ez a tendencia természetesen folytatódik az idei szezonban is-,...

Orrkúp (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított fordítólemezek

A versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára vonatkozóan, így a legkisebb mértékű...

Close