Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Ferrari is saját DDRS-t fejleszt? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari is saját DDRS-t fejleszt?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.10.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,507
Az F2012 vizsgálata a szélcsatornában (Ferrari, 2012)

A szezon vége felé közeledve a Ferrari további aerodinamikai fejlesztésekkel próbál javítani az F2012 eddigi teljesítményén (Fotó: Scuderia Ferrari Marlboro)

A Ferrari alakulat számára az F2012-es konstrukció aerodinamikai fejlesztései nem éppen az előzetes elvárások szerint alakultak az idei szezon során. A maranellói gárda munkáját hátráltatják többek között a saját szélcsatornájukkal kapcsolatos azon komoly gondok, melynek eredményeképpen a különböző vizsgálatok során szerzett adatok a csapat vezetőségének elmondása szerint rossz irányba terelték a munkálatokat.

 

Miután a Ferrari szélcsatornája nem használható megfelelően, az olaszok kénytelenek továbbra is a Toyota kölni komplexumát alkalmazni az aerodinamikai tesztek elvégzéséhez, mindamellett, hogy a lehetőségeikhez mérten igyekeznek a nagydíjhétvégéken is a lehető legtöbb újítást a gyakorlatban is próbára tenni.

 

Kétségtelen, hogy az adott fejlesztésről a versenypályán lehet a lehető legpontosabb adatokat és információkat szerezni, és ezt a lehetőséget a Ferrari ezúttal még nagyobb hangsúllyal kívánja alkalmazni az év hátralévő részére vonatkozóan. Mint ahogyan azt a csapat vezető aerodinamikai szakembere, Nicolas Tombazis az elmúlt napokban adott nyilatkozatában is megerősítette, a Ferrari az elmúlt héten úgynevezett egyenesvonalú tesztet hajtott végre a spanyolországi Idiada versenypályán, ahol Davide Rigon ülhetett be az F2012-es volánja mögé.

 

Az előzetes információk szerint a Ferrari a szezon utolsó négy nagydíjának mindegyikén kisebb-nagyobb aerodinamikai fejlesztésekkel szeretne majd pályára lépni annak reményében, hogy azok jobb eredményt tesznek majd elérhetővé számukra.

 

A szezon vége felé közeledve a csapatok többsége már olyan fejlesztéseket is pályára szokott vinni, amelyek a soron következő idényre épített konstrukciókon ilyen-olyan formában, de visszaköszönnek majd. Ezek között lehet majd a 2012-es évben egyre nagyobb teret hódító Coanda-kipufogó, vagy akár a Lotus által alkalmazott dupla-, vagy szuper DRS-hez hasonlatos rendszer alkalmazása is. A Ferrari a spanyolországi teszt során több új alkotóelemet próbára tett, amelyek között új kialakítású hátsó légterelő szárny és módosított fékhűtés is szerepelt. Mindezek mellett az olasz csapat módosítani kíván az F2012-es eddigi kipufogórendszerén is, amelyhez igazodva egy továbbfejlesztett kivitelű oldalsó kocsiszekrénnyel is próbálkoztak.

 

Miután a 2012-es évben bevezetett technikai szabálymódosítások eredményeképpen a Ferrarinak is sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a versenyautó hátsó traktusának aerodinamikai hatékonyságára, a Coanda-effektust hasznosító kipufogó-végződés megvalósítása és tökéletesítése mellett jelentős előrelépést lehet elkönyvelni egy jól kialakított DDRS rendszerrel is. A hírek szerint a Ferrari is próbálkozik egy saját fejlesztésű DDRS megoldással, de hogy az a Red Bull Racing által is használt, a rúdszárny aerodinamikai hatékonyságát fokozó elv szerint fog-e működni, egyelőre még nem ismert.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
A Ferrari is saját DDRS-t fejleszt?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Indiai Nagydíj, 2012)
Hosszabb lesz a második DRS-zóna Indiában

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki sorozat következő állomásaként megrendezésre kerülő India Nagydíj során a mezőny tagjai a Buddh International Circuit versenypályán...

Sebastian Vettel vezetői ülése (Sauber F1 Team, 2006)
Speciális kagylóülés a pilóta biztonságáért

Egy több mint 300km/h-val száguldó versenyautóról talán kissé furcsa kijelentésnek tűnhet, de az igazat megvallva egy profi pilóta számára a...

Pirelli gumiabroncs (Magyar Nagydíj, 2012)
Abu Dhabiban szerepel utoljára idén a Pirelli lágy keveréke

Az elmúlt hétvégén megrendezésre került Koreai Nagydíjat követően a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli nyilvánosságra hozta, hogy a szezon hátralévő...

Close