Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Ferrari álláspontja a 2011-es szabályváltozásokról | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari álláspontja a 2011-es szabályváltozásokról

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,052
Stefano Domenicali (Ferrari, 2011.01.12)

A maranellói gárda csapatvezetője, Stefano Domenicali szerint az új szabályok mindenképpen változást hoznak majd a Formula-1 számára. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulatának vezetője, Stefano Domenicali bizakodva áll az új technikai szabályokkal átformált 2011-es szezon előtt, és véleménye szerint csapata még akár előnyben is lehet a KERS ismételt használatát illetően, hiszen annak 2009-es bevezetésének évében számtalan tapasztalattal gyarapodtak.

A maranellói gárda már szokásossá váló évadnyitó médiaeseményén tett interjújában elmondta továbbá, hogy a Bridgestone-t váltó Pirelli cég által készített gumiabroncsok tavalyi, Abu Dzabiban lezajlott tesztelésén jól vizsgáztak ugyan, de még nagyon sok munka vár a mezőny minden egyes résztvevőjére. Mindamellett, hogy az első kilométerek megtétele már számos adattal szolgált a technikai szakemberek részére, a legnagyobb kihívást ezen adatok részletes kiértékelése jelenti majd, hiszen pontosan meg kell érteni a gumiabroncsok viselkedését.

A gumiabroncsokkal kapcsolatban egyértelműen elmondhatom, hogy az elmúlt évben Abu Dzabiban megrendezett tesztsorozat pozitívan zárult, de a tervezőknek és a mérnököknek egyaránt meg kell ismerniük a Pirelli abroncsait, hogy az autók megfelelő egyensúlyát biztosítani tudják. Úgy érzem, hogy a Bridgestone gumikhoz viszonyítva teljes más lesz majd az új gumik kopási karakterisztikája, ami minden bizonnyal ki fog majd hatni a versenyek lebonyolítására is. Éppen ezért könnyen elképzelhető az is, hogy az adott verseny végeredményét kevésbé fogja majd befolyásolni a kialakult rajtsorrend.” – nyilatkozta Stefano Domenicali.

A dolgok jelenlegi állása szerint az egyik ismeretlen pont a Pirelli gumiabroncsokkal kapcsolatban, hogy azok miképpen viselkednek esős időjárási körülmények között. Ennek ellenére van rá esély, hogy a 15 napos tesztperiódus során lesz majd ennek megfelelő időjárás is.” – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer 2009-es bemutatkozását követően a csapatok közös megegyezésének következtében egyik istálló sem alkalmazta azt a tavalyi szezonban, de a módosított technikai szabályrendszer értelmében az előttünk álló idényben már újra lehet használni a KERS-t. A Ferrari több más csapattal ellentétben már az első évben bevetette a környezetbarát hibrid technológiát, melyre alapozva úgy vélik, hogy mindez az előnyüket szolgálhatja majd 2011-ben.

Reménykedem abban, hogy legalább a szezon elején előnyben leszünk majd. Az elmúlt időszakban természetesen tovább folytattuk a KERS fejlesztését, és elsősorban a súly minimalizálására fektettünk nagy hangsúlyt.” – magyarázta Domenicali.

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályzat legjelentősebb módosításaként a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak bevezetése lesz majd. A szezonvégi tesztelések alkalmával egyedül csak a Mercedes GP alakulat tette próbára az új hátsó szárnyat, míg a Ferrari csak a szimulációs vizsgálatok során megszerzett információkra építhet.

Az elmúlt időszakban történt némi pontosítás az FIA részéről, de egészen addig, amíg nem használjuk azt a pályán, nem igazán tudunk átfogó véleményt mondani az új hátsó szárnnyal kapcsolatban.” – tette hozzá a 2011-es év aerodinamikai módosítását érintően Stefano Domenicali.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Lucas di Grassi (Virgin Racing, Német Nagydíj, 2010.07.23)
A Virgin mellőzi a szélcsatornát a fejlesztéseknél

A 2010-es idényben debütált Virgin Racing alakulat a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is mellőzi a szélcsatorna használatát az új autójának...

Martin Whitmarsh (McLaren Mercedes, Koreai Nagydíj, 2010.10.22)
Komoly újításokat ígér a McLaren

A McLaren-Mercedes alakulatának vezetője, Martin Whitmarsh egy korábbi interjújában úgy vélekedett, hogy a csapat jó döntést hozott, amikor elhatározták, hogy...

Ferrari F10 bemutató (Ferrari, Maranello, 2010.01.28)
Január végén jön az új Ferrari F1-es autó

A Ferrari alakulat hivatalosan is bejelentette a 2011-es évre tervezett versenyautójuk bemutatójának időpontját. A január 28-án megrendezésre kerülő eseményt a...

Close