Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Ferrari 2012-re tervezi a V6-os első próbatételét | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Ferrari 2012-re tervezi a V6-os első próbatételét

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,453
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)

Annak ellenére, hogy a turbófeltöltős V6-os motorok 2014-ben lépnek majd pályára, a Ferrari már megkezdte az ezirányú fejlesztéseket. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzata értelmében a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett 1.6 literes, hathengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses és Energia Visszanyerő Rendszerrel kiegészített turbómotorok biztosítják majd a szükséges lőerőket a Formula-1 számára. Az eredeti szabálytervezettel ellentétben pedig az új specifikáció szerint elkészített erőforrások megengedett maximális fordulatszáma 15.000 ford/percben lett meghatározva.

Ezek a részletek már természetesen nem újkeletűek, hiszen az FIA már július hónapban nyilvánosságra hozta mindezt. A legújabb híresztelések szerint a Ferrari lesz az első azon csapatok közül, aki már a következő évben pályára kívánja majd vinni a V6-os, turbófeltöltővel ellátott motor prototípusait.

A maranellói gárda motorfejlesztési részlegének vezetője, Luca Marmorini elmondta, hogy bár van még idő a szabályok életbe lépéséig, és nem tartja azt sem elképzelhetetlennek, hogy addig még változni fognak egyes részletek is, de nagyon fontosnak tartja, hogy időben elkezdjék az új konstrukció fejlesztését. Mindamellett, hogy az erőátviteli rendszer és a kipufogó-diffúzor párosításából eredő területek fejlesztésein is tovább dolgozik a csapat, néhány szakember kifejezetten a 2014-es erőforrások fejlesztésével kapcsolatos feladatokat látja el.

Az új előírásokhoz igazodó V6-os motor előhírnökeinek pályára vitelével kapcsolatban pontosabb információ egyelőre még nem hangzott el, de ha a Ferrari fejlesztési terve valóban az előzetes elképzelések szerint fog alakulni, akkor két évvel a V8-as motorok korszakának vége előtt már hallani lehet majd az első tapasztalatokról.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kerékrögzítő rendszer (Mercedes GP Petronas F1 Team, Maláj Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Integrált kerékanya

Kétségtelen, hogy a Formula-1-es versenyek legizgalmasabb pillanatait a pályán zajló pozícióharcok jelentik, de a verseny végkimenetele, illetve az, hogy az...

Első légterelő szárny (Ferrari, Belga Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Rugalmas első szárny próbája

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon 12-dik állomásaként megrendezésre kerülő Belga Nagydíj hétvégéjén a Ferrari alakulat egy új, a korábbi változatokkal...

Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Renault álláspontja a kipufogórendszerükkel kapcsolatban

A Belga Nagydíjat megelőzően a Renault alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy nem kívánják megváltoztatni az eddigiekben alkalmazott, radikális kivitelű kipufogórendszerüket....

Close