Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.09.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 4,786
Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2013)

Ismét két előzési zóna vár a mezőnyre az Olasz Nagydíjon (Fotó: Formula1Tech Blog)

A Belga Nagydíjat követően megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon a tavalyi évhez hasonlóan ismét két DRS zóna áll majd a pilóták rendelkezésére ahhoz, hogy minél több előzést tudjanak majd kivitelezni a pozícióharcok alkalmával.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség döntése szerint ezúttal az első előzési zóna mérőpontja a 7-es számmal jelölt Lesmo 2 kanyar bejáratánál lesz kijelölve, és a hozzá tartozó aktiválási pont – ahol a DRS használatára vonatkozó szabályok teljesülése esetén laposabbra lehet majd állítani a versenyautó hátsó légterelő szárnyát – az előzőleg említett kanyar kijárati részét követően lett deklarálva. Mindazonáltal, hogy a monzai aszfaltcsík önmagában véve gyors versenyhelyszínnek mondható, a második előzési zóna a 11-es számú kanyar bejárati pontjánál elhelyezett mérőpontból, és a célegyenesbe fordító Parabolicát követően, a rajt-, illetve célvonal után megadott aktiválási pont által kezdődő DRS szakaszból áll össze.

 

A Formula-1 sportszabályzatában rögzített direktíváknak megfelelően tehát az a pilóta, aki az előzőleg említett mérőpontokon 1 másodpercen belül tud férkőzni az előtte lévő ellenfeléhez képest, a célegyenest követően, valamint a Lesmo 2 kanyar után állíthatja majd laposabbra autójának hátsó légterelő szárnyát, extra sebességtöbblethez jutva ezzel.

 

Már a monzai pálya célegyenesében kijelölt előzési zóna is rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen a célegyenesbe vezető, szűkülő ívvel induló Parabolica kanyar előtt a lehető legközelebb kell majd férkőzni az elől haladóhoz, hogy végül a kihelyezett mérőponton ne legyen nagyobb a távolság 1 másodpercnél. Az a pilóta tehát, aki megfelelően megválasztott tempóval érkezik ebbe a kanyarba, és nyithatja majd a hátsó szárnyat, az minden bizonnyal meg tudja majd előzni vetélytársát a célegyenes végén lévő dupla lassítónál.

 

A DRS-ben rejlő előny kiaknázásának érdekében minden bizonnyal a Lesmo 2 környékén is látványos csaták várhatóak, hiszen ezúttal a fékpedál megfelelő használata még fontosabb lesz annak, aki nem kíván túl sokat veszíteni a sebességéből, ami pedig azt is jelenti, hogy az Olasz Nagydíj újra a szélárnyék-csaták helyszíne lehet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Gumi- és boxtaktika elemzés (Belga Nagydíj, 2013)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013)

Az elmúlt hétvégén megrendezett Belga Nagydíj a térségre jellemző változatos időjárásnak köszönhetően alaposan rányomta a bélyegét a szombati időmérőre. Az...

Jenson Button (McLaren, Belga Nagydíj, 2013)
A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára

A Belga Nagydíjat követően a McLaren alakulat 65 ponttal a világbajnoki tabella ötödik helyén áll. A szezon következő állomása a...

Hátsó légterelő szárny (Williams, Belga Nagydíj, 2013)
Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny

Az olyan kis aerodinamikai leszorító erőt igénylő versenypályák esetében - mint amilyen a Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló Circuit de Spa...

Close