Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Cosworth nem teljesen ért egyet az új motorszabállyal | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Cosworth nem teljesen ért egyet az új motorszabállyal

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 721
Cosworth (Williams-Cosworth, 2006.10.07)

Az angol motorgyártó szerint a motorfejlesztésre szánható költségkeret korlátozása nem igazán egyeztethető össze a 2013-as új szabályokkal. © AT&T Williams

Ahogyan arról már korábban lehetett olvasni, az FIA Motorsport Világtanács decemberben elfogadta a 2013-as évre tervezett új motorszabállyal kapcsolatban, miszerint a jelenleg használt V8-as erőforrások helyett 1.6 literes turbófeltöltős motorok foglalnak majd helyet a versenyautókban. Az egyesek által megkérdőjelezett módosítás céljaként a szabályalkotók elsősorban a költéstakarékosságot kívánják megvalósítani a csapatok körében.

Az egyik legnagyobb Formula-1-es múlttal rendelkező csapat, a Ferrari is hangot adott már kételyeinek, miszerint a négyhengeres motorokra való áttérés méltatlan az autóversenyzés királykategóriájának is nevezett szériához. Az olyan motorgyártók, mint a Cosworth és a Mercedes sem ért teljes mértékben egyet a bevezetni kívánt regulákkal, de részükről sokkal inkább gyakorlatiasabb szempontok szerepelnek ellenérvként.

Az angol vállalat úgy gondolja, hogy az új előírásoknak megfelelő erőforrások kifejlesztésének költségvonzatait is beleszámítva azok árába, a csapatok nem fognak jobban profitálni a kisebb teljesítményű aggregátorokkal, mint a jelenleg alkalmazott V8-as változatok esetében.

A Cosworth ügyvezető igazgatója, Mark Gallagher szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek fel kellene hagynia a lóerő-források kifejlesztésére fordítható költségkeret szigorításával, hogy a motorgyártó cégek nem lépjenek fel együttesen a regula ellen.

Eddig volt értelme ennek a korlátozásnak, hiszen a V8-as motorok fejlesztését fagyasztotta be az FIA. A 2013-as évre azonban egy teljesen új irányelvnek megfelelő erőforrásokkal kell ellátni a Formula-1-et, aminek tudatában az előbbi szigorítás még akár káros is lehet. Természetesen még sokat kell egyeztetnünk annak érdekében, hogy két év múlva a szezonnyitó futamon jó eredményt biztosító produktummal álljunk elő.” – nyilatkozta Gallagher.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Dietrich Mateschitz (Red Bull Racing, Jerez teszt, 2010.02.17)
A Red Bull akár saját motorral is indulhat 2013-ban

Ahogyan arról már korábban is értesülni lehetett, a WMSC decemberi jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba,...

Az autó felkészítése (Hispania Racing Team, Bahrain Nagydíj, 2010.03.12)
A 2010-es autóval kezdi majd a tesztelést a Hispania

Egyes információk szerint az elmúlt szezonban debütált Hispania Racing Team a 2010-es évben használt konstrukciójukkal fogja megkezdeni a téli tesztsorozatot,...

Adrian Newey (Red Bull Racing, 2010.11.16)
A Red Bull Racing a tavalyi autóra alapozza a fejlesztéseket

A Red Bull Racing alakulat technikai igazgatójaként tevékenykedő Adrian Newey egy korábbi nyilatkozatában már elmondta, hogy a 2011-ben életbe lépő...

Close