Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A 2012-es autó februári debütálását ígéri a Hispania | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A 2012-es autó februári debütálását ígéri a Hispania

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,537
Az autók felkészítése (Hispania Racing Team, Maláj Nagydíj, 2011.04.07)

A Hispania vezetősége által kiadott információk szerint a csapat jól halad a 2012-es konstrukció fejlesztésével. © Hispania Racing Team

A tavalyi évben debütált Hispania Racing Team a nélkül vágott neki az elmúlt 2010-es szezonnak, hogy egyetlen egy tesztkilométert megtettek volna, és sajnálatos módon nem is igazán sikerült maradandót alkotniuk.

A 2011-es mezőnyben pályára lépő alakulatok közül utolsóként mutatta be az idei szezonban használt F111-es névre hallgató konstrukcióját a Hispania Racing Team. Az új kihívó leleplezésére a szezon előtti barcelonai tesztsorozatra ütemezték, ahol az új szerzemény meg is tette első köreit.

A Toyotával partneri viszonyt létrehozó alakulat ezúttal egy teljesen új autóval rukkolt elő, amelynek megépítésében a Hispania mérnökcsapatának élén álló, egykor a Williamsnél, a BAR-nál és a Red Bull Racing-nél is bizonyított szakember, Geoff Willisnek komoly feladat jutott. Érdekesség továbbá, hogy a Hispania új autójának külsejét a hollywoodi berkekben ismert dizájner, Daniel Simon és az általa vezetett csapat alkotta meg.

A HRT irányítása igyekszik megragadni minden olyan lehetőséget, amelyek segíthetik a csapatot a jobb teljesítmény elérésében. A szezon előtt a Williams alakulattal kötött megállapodás értelmében a grove-i csapattól kapják a sebességváltókat, míg egy újabb szerződés értelmében az aerodinamikai fejlesztésekhez a Mercedes GP-től bérlik a németek egyik szélcsatornáját.

A Mercedes alakulat összesen két szélcsatornával rendelkezik, viszont a jelenlegi F1-es regulák miatt ezek közül csak egyet használhatnak a fejlesztésekhez, illetve a tesztelésekhez. Éppen ezért nincs akadálya annak, hogy a másik létesítményt kiadják más csapatnak.

A 2011-es szezon előrehaladtával az F1 mezőnyének kiscsapatának számító Hispania azonban tovább erősítette technikai helyzetét, és meghosszabbította partnerségét a Williams csapattal. A két istálló vezetősége között létrejött egyezség értelmében pedig a Hispania Racing Team már nemcsak a grove-i alakulat által gyártott sebességváltót, hanem az általuk fejlesztett hibrid hajtást, a fékezések során eltárolt kinetikai energia újrahasznosítására alkalmas KERS-t is Frank Williams csapatától kapják majd.

A csapat már augusztus óta javában dolgozik a 2012-es évre szánt konstrukció kifejlesztésén, amely az idei szezonnal ellentétben már a KERS fogadására is fel lesz készítve, sőt, tartalmazni is fogja majd az extra lóerőket biztosító rendszert. A technikai fejlettségük reményében szervezetileg is átgondolták a csapat működését, és így a verseny- és tesztcsapatot egy helyre, az alakulat valenciai létesítményébe költöztették, míg a technológiai központ továbbra is Németországban, Münchenben található, ahol sok-sok szakember fáradozik új négykerekű fejlesztésén.

A 2012-es év a február 7…10 között megrendezésre kerülő jerezi tesztsorozattal veszi majd kezdetét, ahol tehát a Formula-1 spanyol csapata már az új, 2012-es versenyautóval szeretné megkezdeni felkészülését az új idényre.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Nem mindenki fogja használni a KERS-t 2012-ben sem

A 2009-es szezonban bevezetett, a Formula-1 számára azelőtt még teljesen ismeretlen hajtás-technológia mára már bizonyított a száguldó cirkuszban. Még javában...

Előzési zóna (Brazil Nagydíj, 2011)
Egy előzési zóna lesz Brazíliában

A Formula-1 2011-es világbajnoki idénye hamarosan véget ér, mégpedig a következő héten megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjjal. Az interlagosi pályán lebonyolításra...

Pirelli animáció (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Abu Dhabi Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Abu Dhabi Nagydíj az 5.554m hosszú Yas Marina Circuit versenypályán kerül megrendezésre, ahol 55 kört, vagyis valamivel több,...

Close