Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A „szélárnyék-csaták” versenye várható Monzában? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A „szélárnyék-csaták” versenye várható Monzában?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,489
DRS-vonal (Spanyol Nagydíj, 2011)

A két előzési zóna és a két mérőpont használata révén minden bizonnyal izgalmasan alakul majd a soron következő Olasz Nagydíj. © Team Lotus

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, az egy hét múlva megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra vonatkozóan a Nemzetközi Automobil Szövetség ismét egy újítást fog próbára tenni a DRS használatát illetően.

Mindamellett, hogy a kanadai és a valenciai versenyeken már megtapasztalhatták a pilóták, hogy mit is jelent, ha a pálya két szakaszán engedélyezett a menet közben állítható hátsó légterelő szárnyat működtető mechanizmus használata, a monzai versenyhétvége mégis más lesz. Az előzőleg említett két nagydíjon ugyanis a két előzési zónához mindösszesen egyetlen egy mérőpont volt társítva, vagyis, ha az üldöző 1 másodpercen belül haladt a megelőzni kívánt ellenfeléhez képest, akkor nemcsak az első-, de a második szakaszon is laposabbra állíthatta a hátsó szárny felső légterelő lemezét, extra sebességhez jutva ezzel.

Ezt a fajta szisztémát akkor jó néhányan kifogásolták, és az FIA arról biztosította a mezőnyt, hogy kidolgoznak majd egy másik rendszert a dupla előzési zóna alkalmazásának esetére. Nos tehát úgy tűnik, hogy a szabályalkotók elérkezettnek látják az időt ahhoz, hogy egy új szoftver segítségével működtetett rendszert állítsanak hadrendbe a 2011-es világbajnoki sorozat 13-dik futamán.

A DRS tehát önmagában véve azt a célt szolgálja, hogy a szabályzatban megadott feltételek teljesülése mellett történő használata esetén az azt alkalmazó pilóta extra sebességtöbbletre tegyen szert, ami a két előzési zóna kijelölésével igencsak jelentős előnyt jelenthet. Ismerve a monzai pálya karakterisztikáját, könnyen elképzelhető, hogy a gyors egyeneseket tartalmazó ringen a menet közben állítható hátsó légterelő szárny az eddigiekkel ellentétben még nagyobb értéket fog majd képviselni.

Már az első, a monzai pálya célegyenesében meghatározott előzési zóna is rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen a célegyenesbe vezető, szűkülő ívvel induló Parabolica kanyarban a lehető legközelebb kell férkőzni az elől haladóhoz, hogy végül a kihelyezett mérőponton ne legyen nagyobb a távolság 1 másodpercnél. Az, aki megfelelő tempóval érkezik tehát ebbe a kanyarba, és nyithatja majd a hátsó szárnyat, az minden bizonnyal sikeresen meg tudja majd előzni vetélytársát a célegyenes végén lévő dupla lassítónál.

Nem elképzelhetetlen tehát, hogy minden eddiginél fontosabb lesz a megfelelő távolság tartása a két egymást üldöző autó számára, és talán több „szélárnyék-csatának” lehetünk majd szemtanúi Monzában.

A másik, a Lesmo 2 és az Ascari kanyarok közé eső előzési zóna is igencsak izgalmas pillanatokat okozhat majd, hiszen a szűk és gyors bejáratú Ascariban eddig a fékkel játszva tudott a pilóta megfelelő sebességtöbbletre szert tenni. Így minden bizonnyal a DRS használata itt is másmilyen taktikát kíván majd a pilótáktól, mint amit ezen a pályán megszokhattak korábban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
A „szélárnyék-csaták” versenye várható Monzában?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Vajon milyen lesz a turbós motorokkal az F1?

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat értelmében a Formula-1 jelentős változásokon fog átesni. Ezek között...

Oldalsó kocsiszekrény (McLaren Mercedes, Belga Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

A McLaren Mercedes által a Belga Nagydíjra felkészített MP4-26-os konstrukció erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a...

Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés

Az RB7-es konstrukció aerodinamikai fejlesztései mellett a Belga Nagydíjon a Red Bull Racing mérnökei kisebb módosításokkal próbálkoztak a hátsó fékrendszer...

Close