Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  2013-tól tiltólistára kerül a DDRS használata | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

2013-tól tiltólistára kerül a DDRS használata

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.08.01. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,652
Hátsó légterelő szárny (Mercedes, Mugello teszt, 2012)

A Mercedes „találmánya” az FIA szabálymódosítása miatt már csak a 2012-es szezonban lesz használható (Fotó: Sutton Images)

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb évközi szabálymódosítást jelentett be, amely ezúttal az idei szezonban megjelent, a Mercedes által bevezetett szuper DRS-t, vagy más néven dupla DRS rendszert érinti. A Formula-1 törvényhozó testülete és a csapatok közötti egyeztetéseket követően megszületett döntés értelmében a versenyautó közegellenállásának csökkentése, és ezzel együtt sebességének növelése céljából megalkotott rendszert a szezon hátralévő részében még lehet ugyan használni, viszont a 2013-as évtől kezdődően már büntetni fogják annak alkalmazását.

A Technikai Munkacsoporttal folytatott megbeszéléseken elhangzott érvek és ellenérvek csatájából végül az újítást ellenzők kerültek ki győztesen, akik mindenképpen szerették volna megelőzni azt, hogy a DDRS rendszer kifejlesztése további extra költségráfordításra kényszerítse őket.

A meglehetősen tiszavirág életűvé minősített aerodinamikai segédeszközt az idei évben először a Mercedes W03-as konstrukcióin lehetett szemügyre venni, amely a szezon elején rendkívül nagy visszhangot váltott ki, mindamellett, hogy egyes istállók annak haladéktalan betiltását követelték az FIA-tól. A hátsó légterelő szárny véglezáró lemezein kialakított nyílásokat, és a szárnyelemeken, valamint a versenyautón keresztül egészen az első légterelő szárnyig végigfutó légcsatornákat tartalmazó rendszert végül teljes egészében szabályosnak minősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség.

A kedélyek lenyugvását, és a Mercedes szempontjából kedvező ítéletet követően a riválisok áthatóbb módon tanulmányozni kezdték a németek megoldását, és annak ellenére, hogy nem igazán voltak képesek átütő sikereket elérni általa, megkezdődött az ellenfelek körében is egy ahhoz hasonló technikai megoldás kidolgozása. Elsőként a Lotus F1 Team vitte pályára a saját, egyedi kivitelű és működési elvvel rendelkező DDRS rendszerét, amelyet eddig még csak a Német- és a Magyar Nagydíjak szabadedzésein tettek próbára.

A történet pikantériája, hogy a Mercedes megoldását kezdetben a Lotus ellenezte leginkább, ahol a rendszer 2013-as évre vonatkozó betiltásának ellenére tovább folytatják a saját technikájuk tökéletesítését, amelyet vélhetően a Belga Nagydíjon fognak elsőként versenykörülmények között is bevetni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Szingapúrban újra előkerülnek a szuperlágy abroncsok

Az elmúlt hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjjal lezárult a Formula-1 2012-es világbajnokságának első fele. A nyári szünet megkezdése előtt a versenysorozat...

Az autó felkészítése (HRT Formula 1 Team, Európa Nagydíj, 2012)
Mérnöki fejlesztések az anyagi források és a szabályok tükrében

A Formula-1-ben már-már örök igazságnak számít, hogy a technikai szabályzat évről-évre kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatosan változik. Az idei szezonban például...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Veszélyben a PURE-motor 2013-as debütálása?

A 2014-es szezonban bevezetésre kerülő új motorszabályok a Formula-1 és annak résztvevő számára minden bizonnyal nagy jelentőséggel bíró változásokat tartogat....

Close